Brands

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation.

De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før.

Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.
Blackfin er den perfekte kombination mellem teknologi og design.

Håndlavet i Italien af den højeste kvalitet af japansk titanium, er hvert stel håndværker fremstillet i en process af 53 produktionsstrin.

Hvert stel er individuel med høj ydeevne, de vejer så lidt som 2,4 g og kombinerer fantastisk styrke, lethed og fleksibilitet.

Oplev alle de funktioner, der gør disse stel helt unikke.

Hvert par Blackfin er helt designet og fremstillet i Italien: Et ret og strategisk valg for at styre alle fremstillingsfaser, for at følge alle detaljer med ekstrem opmærksomhed, for at producere alle komponenter i realtid, så alle er fuldstændigt med på betydningen af ordet 'kvalitet'.

F

Savoir faire, håndværk og innovationsfærdigheder har altid defineret Fendi, som den historiske romerske Maison og en af de mest prestigefyldte mærker på den internationale luksusscenarie.

Disse funktioner er fremhævet og overført fuldt ud til brillekollektionen, der er skabt til en sofistikeret, feminin og elegant kvinde med en stærk personlighed. Ædle materialer, raffinerede detaljer, dristige farvekombinationer til et særpræg, feminin og alsidig.

G

GUESS blev grundlagt i 1981 af Marciano-brødrene, som forlod Sydfrankrig i forfølgelse af den amerikanske drøm. Inspireret af en europæisk indflydelse sætter Marciano deres innovative touch på beklædningsindustrien og omdefinerer denim.

Et af deres oprindelige designs var et par stonewashed, slim-fit jeans, 3-zip Marilyn. Bloomingdale’s (stormagasin fra New York, USA) var det første stormagasin til at byde på mærket ved at bestille to dusin jeans. De forsvandt fra hylderne på ingen tid. Dette var begyndelsen på en lang succeshistorie.

Marcianos vision flyttede mærket til nye grænser. GUESS blev et symbol på en ung, sexet og eventyrlystne livsstil.

Gennem årtierne har GUESS inviteret folk til at drømme med sine ikoniske og tidløse reklamekampagner og forvandlet ukendte ansigter til berømte modeller, herunder Claudia Schiffer, Carre Otis, Eva Herzigova, Anna Nicole Smith, Laetitia Casta, Carla Bruni og Naomi Campbell.

I dag er GUESS et globalt livsstilsmærke med et komplet udvalg af beklædning og tilbehør, 19 licenspartnere og 1.705 butikker i over 80 lande.

H

BOSS Eyewear er det yderste udtryk for elegant æstetik og innovativt design.

Nye kombinationer af højteknologiske materialer og uddybende detaljer understreger den sofistikerede karakter af hver kollektion. Mænds sortiment kombinerer smart, med høj kvalitet og en funktionalitet der sikrer en behagelig pasform. Sortimentet for kvinder præsenterer subtile feminine former og raffinerede farver, der afspejler en uberørt elegance.

I

I-Spax er et subbrand til Imago.
IMAGO er latin og betyder; form, ide, fantasi, silhuet, vision, billede. Fortællingen starter i 1990, hvor Rainer Laepple overtager agenturet på Imago efter Alfred Gassner. Han åbner sin forretning i en kælder i München-Ramersdorf.

Samarbejde med OGI, Minneapolis begynder i 2001-2002, kontoret er flyttet ud af kælderen og ind i en 880kvm stor nedlagt landejendom 30 km syd for München og IMAGO distribuerer nu kollektionerne i Europa, Australien og Afrika.

I 2016 trådte IMAGO ind på det spanske og det danske marked med stor succes.

K

Den kendte danske tøjdesigner Karen Simonsen (Munthe + Simonsen / KarenbySimonsen) står bag denne moderigtige kollektion af solbriller, designet til den modebeviste kvinde.

Samarbejdet mellem PREGO og Karen Simonsen startede i 2014 og kører nu på sit 4. succesfulde år. Karen Simonsen tager trends fra hendes tøj-univers og fører dem over på hendes solbriller. På den måde bliver en Karen Simonsen solbrille det uundværlige accessorie til at fuldende dit look.

Solbrillerne er designet af Karen Simonsen og produceret af PREGO som har mere end 50 års erfaring med solbriller.

M

Moncler blev grundlagt i Monestier-de-Clermont i Grenoble, Frankrig, i 1952 og har for tiden hovedkontor i Italien. I årenes løb har mærket kombineret sin stil med konstant teknologisk forskning, assisteret af eksperter med aktiviteter indenfor bjergenes verden. – Grenoble ligger i alperne og enormt tæt på Mont Blanc.

Monclers outdoor-beklædning er skabt til de ekstreme krav naturen og byen liv tilbyder. Moncler fremstiller og distribuerer direkte tøj- og tilbehørskollektioner til Moncler Gamme Rouge, Moncler Gamme Bleu, Moncler Grenoble og Moncler Enfant gennem sine butikker og i eksklusive internationale stormagasiner og multi-brand butikker.

N

nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer.

Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine.

I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner.

I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale - transparent polyamid - som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder.

I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five - vejer mindre end 5 gram.

Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.

O

Oakley er historien om en ambitiøs mand på 25 år ved navn James 'Jim' Jannard, der i 1975 opbyggede en anerkendt virksomhed. Det eneste han havde, var en idé og $300, en hund og en garage. I dag er Oakley en af de største indenfor solbriller og i særdeleshed sportsbriller. Oakley er opkaldt efter hans hund, den engelske setter, Oakley Anny.

I begyndelsen lavede Jim briller til motocross sporten, kort efter begyndte han også på skibriller. I 1983 kørte han en tur fra San Diego til LA, hvor han under hele turen havde solen i øjnene. Hér fik han ideen til at mikse skibrillen med beskyttelsesbriller og ideen til solbriller var født. Der gik mere end et år med at udvikle designet og Oakleys første solbrille, 'Factory Pilot Eyeshades', blev lanceret i 1984.

Igennem tiden har Oakley været en af de foretrukne mærker i flere sportsgrene. Dog har cykelsport og skisport været de to sportsgrene, hvor udøverne har foretrukket Oakley solbriller og goggles. Og det er der en speciel grund til - Oakleys komfort. Ikke kun sportsfolk har taget Oakley til sig, også den Amerikanske hær er særdeles glade for Oakley og de har derfor Oakley solbriller som standart udstyr.

Oakley er også kendt for sine innovative linseteknologier, herunder PRIZMTM, som er en linseteknologi der ved at finjusterer de individuelle bølgelængder af farver giver et fuldstændigt utroligt synsfelt, hvor kontrasterne fremstår skarpe og tydelige.

Oakley er indehaver af mere end 850 patenter.
Oliver Peoples blev født I hjertet af West Hollywood, Californien på den ikoniske Sunset Boulevard i 1987.

Los Angeles har en helt unik kultur med elementer af mode, film, kunst og musik. Alle disse elementer har lagt inspiration og gode vibrationer til Oliver Peoples kollektion.

Til at starte med, havde Oliver Peoples en passion for overlegent håndværk, en særprægkultur med rødder i Californien og en smuk tilgang til luksus. Gennem en autentisk og konsekvent linje har Oliver Peoples aldrig påberåbt sig et logo, men i stedet fremmet relationen med ligesindede forbrugere.

P

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.
Rodenstock har været 'synets pioner siden 1877'.

Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.

Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet.

S

Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964.

Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.

I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.

T

Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.

Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.

'Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.' - Morten Thomsen.

Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
  • Høj Kvalitet
  • Komfortabel at bære
  • Lette og kraftige
  • Farve karakter
  • Unikt design
Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.
Tom K Solbriller er blevet til via et samarbejde mellem PREGO og den kendte racerkører Tom Kristensen.

Tom Kristensen har som den eneste i verden vundet Le Mans 9 gange, og han er også tidligere verdensmester.

Alle Tom K Solbriller er fremstillet i premium materialer. Stellene er produceret i eksklusive materialer som kulfiber, aluminium, acetat og stål.

Glassene i Tom K Solbrillerne er helt unikke. Alle modeller kan vælges med det unikke kontrast-forøgende Tom K driving-glas eller et polariseret solglas med anti-reflex. De originale Tom K solglas har lasergraveret Tom Ks signatur i øverste hjørne.

W

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig.

Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt.

Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden.

Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.